Fallskärm hoppare

Välkommen till Sveriges härligaste dropzone!

Till fallskärmsklubben Aros är man alltid välkommen. Om inte för att hoppa fallskärm så kanske för att bada i poolen, basta, leka med hundarna, äta middag med gänget, hänga i baren, spela fyra i rad med den obesegrade Tåbbe eller snacka i timmar om precis vad som helst med Söderberg.

Livet på klubben

I hangaren bor vårt fina flygplan, en C208 Supervan, som rymmer 15 hoppare och som tar oss till 4000 meters höjd på bara tio minuter! Nytt från förra säsongen är att vi nu även har syrgassystem så vi hoppar titt som tätt från 6000 meter!

Vi håller just nu på att bygga ett gym, vi har en galen trädkoja och i Freefly corner kan man hänga, sola, prata hemligheter eller läsa en bok.

På Aros veranda är det alltid fullt ös, elever ska drillas, wingsuitlagen ska hinna med på nästa lift, glass ska ätas och kompiskontroller sker på löpande band. Här finns det alltid vänner att snacka med, någon att lära sig av och sköna solstolar att ta en tupplur i.

140356315_414587386477820_31055751537646
Aros fallskärm

Klubbhuset

I klubbhuset finns ”Packen” med stora golvytor för fallskärmspackning, stretchövningar och ett och annat yogapass. Här finns även skåp att förvara sina prylar i.

Från ”Packen” kommer man in till sällskapsytor med soffor, stor TV som visar dagens hoppfilmer, och Arturs surroundsystem. Det blir ofta riktigt bra filmkvällar.

I köket finns kylskåp och lådor att förvara mat i. Spisar, kastruller och redskap står till förfogande. Orkar man inte laga mat kan man hitta käk i kiosken.

I klubbhuset finns även Aros tre fräschaste toaletter samt briefingrum, klassrum, tandemkontor och manifest.

Kom som du är och stanna så länge du känner för det

Det finns gott om plats att ställa bilen och kommer du med tåget är det bara att hojta så är det nästan alltid någon som kommer och hämtar. Annars går bussen hela vägen.

I sovbaracken finns flera rum med våningsängar att bo i och i ”Byn” får man gärna resa sitt tält. I duschbaracken finns duschar, toaletter och en bastu. Utanför duschbaracken tänder vi gärna en lägereld om kvällarna.

10 minuters promenad från klubbhuset finns badplatser och varje morgon klockan tidigt går ett träningspass för de hurtiga av stapeln.

67312915_10157292550562492_1916090395142
Kväll fallskärm hoppare

Fallskärmsfamiljen

Aros är Sveriges näst största fallskärmsklubb och vi får ofta höra att vi är den trevligaste. På Aros är vi en enda stor familj och vi ställer upp för varandra, tar hand om varandra och vi hjälps åt. Många av oss spenderar hela sommaren ute på klubben och andra kommer ut över dagen då och då. Kom ensam eller ta gärna ta med dig familjen, tjejgänget, svärmor eller fotbollslaget. Vill du ha en stund för dig själv är det helt okej, annars ordnas det ofta gemensamma middagar, filmkvällar, byggprojekt, joggingrundor och besök på Kokpunkten eller Yoump.

Utöver våra fallskärmsevenemang som Friflygarveckan och FS Gathering spenderar vi gärna högtider på klubben. På midsommar är det långbord, galna lekar och dans, på nyår äter vi nyårsmiddag, hänger runt brasan och skålar in det nya året och vi ställer gärna till med mexikansk afton, "Kicki Cougar", kräftskiva, tornerspel eller bara en vanlig hamburgerkväll. Och så måste det ju nämnas att Baloo tvingar med oss till Nojon Moni för att käka indiskt minst en gång i veckan.

Aros är en plats för alla, här ryms människor av alla slag, barn, hundar, partners och vänner. Vi tycker om gemenskap, vi tycker om fallskärmshoppning och vi gör ofta saker tillsammans.

Kom och hälsa på oss!

Arosfamiljen